interview Friday met Charinne Kasen

Door interview Friday leer ik veel powermensen kennen. Dit keer ook Charinne. Ze doet een studie voor voedingsdeskundige, heeft een vorm van reuma, 3 kids. En ze heeft een supermooi lichaam, hoe ze dit doet en wat haar mindset heeft doen veranderen lees je vandaag.

 

Vertel eens wat meer over jezelf? 
Ik ben Charinne Kasen, 33 jaar, samenwonend en heb drie kinderen . Twee dochters van 8 en 6 en een jongen van 5. Ik studeer bijna af voor mijn diploma voedingsdeskundige en ga hiermee mensen professioneel begeleiden met afvallen.

Waarom ben je begonnen om je levensstijl te veranderen?
Eind augustus na een etentje met vriendinnen zag ik mezelf terug op een foto en ging er letterlijk een knop om dat die vele kilo,s teveel er nu echt af moesten. Ik was als kind en puber nooit dik maar na drie zwangerschappen woog ik 104 kilo. Ik kon niet meer de kleding dragen die ik wilde, had geen energie en voelde me totaal niet lekker in mijn vel.


Wat voor hulp heb je hiervoor bij gehad en waarom via die weg?
Ik heb mezelf ingeschreven bij de sportschool en ben op eigen houtje begonnen. Drie keer per week braaf trainen en mezelf verdiept in gezonde voeding. Ik wilde perse geen crash dieet maar gewoon op een gezonde en verantwoorde manier de strijd met de kilo,s aangaan. De kilo,s vlogen eraf en na een jaar was ik ruim 30 kilo kwijt. Ik vond het sporten inmiddels zo leuk dat ik begeleiding ben gaan vragen. Had ik dat maar eerder gedaan want ik was dan wel veel afgevallen maar ik had verder totaal geen model meer aan mn lichaam. Ik deed altijd voornamelijk cardio maar nu kwam de krachttraining erbij kijken. Ik voelde me hierbij nog beter en er ging nog eens tien kilo af maar veel belangrijker, ik kreeg ook spiermassa en vorm aan mijn lijf.
Wat is je gezonde levensstijl nu?
Mijn huidige leefstijl is nu 4 tot 5 keer per week trainen. Ik heb een vorm van reuma en merk wel dat 4x per week eigenlijk voldoende is. Die vijfde keer heb ik dan vaak net niet genoeg energie meer. Door de week eet ik gezond, veel groente, fruit, zuivel, eieren, noten, kip en vis. In het weekend geniet ik zeker wel van iets ongezonds maar altijd met mate en nooit overdreven. Op deze manier blijf ik prima in balans.
Hoe vaak sport je en waarom heb jij voor die sport gekozen?
4 keer per week fitness en verder wandel ik regelmatig nog lekker een uurtje. Met een fitnesstraining kan ik heerlijk mijn hoofd leegmaken. Als ik klaar ben voel ik me moe maar ook super voldaan. Als ik de trap wiebelend afkom na een beentraining is dat een heerlijk gevoel. Ook als ik boos of verdrietig ben, na een uurtje sportschool ben ik vaak weer opgefleurd.
Wat is je favoriete oefening om te doen en je minst favoriete oefening?
Mijn favoriete oefening? Dat zijn toch wel oefeningen voor de billen. Hip trust, deadlift en squats op verschillende manieren. Brandende billen, geweldig! Om meteen dan toch lunges als minst favoriet te noemen. Op een of andere manier ben ik motorisch niet gemaakt voor die oefening. Ik doe ze wel, maar favoriet. Ehm nee!
Hoe ziet je eetschema op 1 dag eruit?
Dagen zijn bij mij altijd verschillend. Ik hou van variatie. Ik tel geen calorieën meer. Ik probeer een beetje de macro,s in balans te houden en dat was het.
Vandaag was mijn menu:
Ontbijt: 200 gram magere kwark met ongezoete muesli en frambozen
Tussendoor: rijstwafel met pindakaas en een eiwitshake
Lunch: omelet van twee eieren en 1 eiwit, sla, schepje tzatziki en twee volkorencrackers
Tussendoor: eiwitreep
Diner: Rijst, doperwtjes en kipfilet
Tussendoor: komkommer en tomaatjes met hummus.

Wat vind je omgeving hiervan?
Ik heb zeker in het begin heel veel te maken gehad met negatief commentaar. Je word te dun, je sport teveel, er blijft niets van je over enz. Als je slank bent mag iedereen alles tegen je zeggen lijkt het wel. Terwijl toen ik te zwaar was er nooit iemand tegen me heeft gezegd, goh zou jij dat ijsje wel nemen? Gelukkig heb ik ook positieve mensen in mijn omgeving die er altijd voor me waren en nog steeds zijn. Je echte vrienden leer je zeker kennen.
Hoe combineer jij je healthy lifestyle met je gezin en werk?
Ik plan mijn sportmomenten in. Meestal is dit in de ochtend als mijn kinderen naar school zijn. Het hoort erbij, net als boodschappen doen en het huishouden. En ja soms gaat het sporten voor de leuke dingen of koffie afspraken met iemand. Maar ook daar maak ik genoeg tijd voor.
Wat is je favoriete sportkleding merk of waar koop/bestel jij je sportkleding het liefst?
Ik ben verzot op het merk Gavelo. Hele gave sportleggings hebben die. Blijven mooi ook na tig keer wassen.
Wat zijn je struggles?
Struggles heb ik eigenlijk niet echt. Ik heb plezier in het trainen. Tuurlijk heb ik weleens een dagje wat minder zin maar dan doe ik wat minder of vaak als ik er eenmaal ben gaat het toch weer prima. En chocola, als ik dat in huis heb moet het op. Beter gewoon niet kopen dus.
Wat is je favoriete cheatmeal?
Toch wel gewoon een simpel frietje met echte mayonaise. En spekkoek en fruit met chocoladefontein… ehm jaaaa
Wat is je favoriete gerecht?
Favoriete gerecht, ik lust eigenlijk alles. Ik kan simpel echt genieten van een bord rijst met kip en boontjes. Maar favoriet, ja toch dan weer dat frietje met mayo. Recept is gewoon de frituurpan aan, frietjes erin, klodder mayo en klaar haha
Wat is jouw motiverende quote?
Stop Wishing Start Doing. De slogan van mijn eigen facebookpagina en straks eigen praktijk.


Wat wil je nog tegen de rest van de mensen zeggen?
Als je iets wil, kun je alles voor elkaar krijgen. He enige wat je nodig hebt is 100 % keiharde motivatie.
Waar kunnen de mensen je vinden?
Facebook: stop wishing start doing
Instagram: sjakieee84

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *